4 oktober 2012

De onderstroom, versnelling voor de lange termijn

Bedrijven en instellingen die lange termijn successen weten na te streven, zijn organisaties die een duidelijke cultuur hebben weten te ontwikkelen en onderhouden, door daarbij passende medewerkers aan zich te verbinden. Want zoals de bekende management guru Peter Drucker het ooit verwoordde: het maakt niet uit hoe goed je strategie ook is, als het erop aankomt dan zijn het de mensen die het verschil maken.

Een interessant artikel op de website van Branding Business over het vormen en voeden van een passende organisatiecultuur, begint dan ook met dat citaat van Drucker. Het leven van de gedragen waarden van de organisatie, is wat in de basis het onderscheidend vermogen levert aan bedrijven die duurzaam en op kwalitatief hoog niveau weten te presteren. Een mooi voorbeeld is de volgende video over Zappos, waarin op authentieke wijze de gedeelde waarden en overtuigingen van deze organisatie tot uiting komen.

Het bijbehorende artikel 'culture eats strategy for breakfast' vindt je hier. Voor meer informatie en ervaring van LSH met betrekking tot het organiseren en faciliteren van cultuur- en veranderingsprogramma's, verwijzen we je naar het onderdeel contact op onze website.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten